מתי מומלץ לבצע כביסה בהרתחה?

כביסה בהרתחה משמשת מזה שנים רבות לצורך חיטוי וניקוי יסודי של בדים מכל הסוגים. מקובל להרתיח מצעים, מגבות, בגדי תינוקות ועוד.

אבל לא כולם יודעים – מתי צריך כביסה בהרתחה, האם זה מתאים לכל סוגי הבדים והאם באמת חייבים לכבס בגדי תינוקות בהרתחה?

צוות מיסטר קוויק מסביר…

כביסה בהרתחה – לא בכל מחיר

נשמע כאילו כביסה בהרתחה היא הכביסה האולטימטיבית – היא מנקה ומחטאת את הבגדים, היא יכולה להוריד כתמי עקשניים ולהשאיר לכם מוצרי טקסטיל נקיים ומחוטאים.

אבל היא גם גורמת לשחיקה ובלאי מהירים מאוד של הבגדים. למעשה גם בגדי תינוקות, מגבות ומצעים יכולים לקבל אחרי כביסה בהרתחה מראה ישן ובלוי, של מוצרים שאתם כבר לא רוצים להשתמש בהם. אז מה עושים?

1. לא חייבים להרתיח כביסה!

90 מעלות זו הטמפרטורה הגבוהה ביותר ברוב המכונות.

אבל רוב המזהמים, הטפילים והמחלות מושמדים גם בכביסה של 60 מעלות. במיוחד אם אין לכם סיבה מיוחדת להרתיח (כמו כינים או תולעים), פשוט ותרו על הרתחה. כך תוכלו להאריך את חיי המוצר ולהנות ממנו לזמן רב יותר וגם תחסכו הרבה בהוצאות החשמל והמים.

2. השתמשו באקונומיקה לכביסה לבנה!

אם יש לכם בגדים ומוצרי טקסטיל לבנים אחרים, שאתם רוצים לחלט וגם לשמור עליהם לבנים כמו שלג, פשוט הוסיפו קצת אקונומיקה לכביסה בטמפרטורה רגילה, עד 60 מעלות ולא יותר.

 אקונומיקה היא חומר מלבין ולכן הכביסה תצא לבנה וצחה. אבל זה גם חומר מחטא בצורה פנומנלית ולכן, כל מה שמכבסים עם אקונומיקה יוצא מחוטא.

מתי מומלץ לבצע כביסה בהרתחה?

3. לא להעמיס על המכונה

כדי לקבל כביסה נקייה בצורה יעילה וטובה, כדי שיהיה לכם ריח נעים אחרי הכביסה וגם כדי לשמור על המכונה שלכם, הקפידו למלא את המכונה באופן חלקי. שני שליש או שלושה רבעים מהמיכל ולא יותר. מיכל מלא עד אפס מקום פועל פחות טוב, מעייף את המכונה ומכבס פחות טוב את הבגדים.

לעומת זאת, מיכל שאינו מלא מדי, מאפשר למכונה לעבוד בצורה יעילה יותר, לנקות טוב יותר את הבגדים, להשאיר ריח נעים על הכביסה וגם לשמור על אורך חיי המכונה.

4. להוסיף עוד מרכך כביסה

כמות גדולה יותר של מרכך כביסה מאפשרת לכם לקבל כביסה בריח נעים, רכה ונעימה. התחושה היא תחושת ניקיון, שלא שוחקת את הבגדים – גם אם הכביסה לא עברה חיטוי.

5. כבסו בגדי תינוקות לפי הצורך

בגדי תינוקות שאינם מלוכלכים בצורה יוצאת דופן, אפשר ורצוי לכבס בטמפרטורות נמוכות יחסית, של עד 30 מעלות. אם יש צורך בניקוי עמוק יותר, אפשר להעלות טמפרטורה לשישים מעלות ואף להוסיף אקונומיקה לכביסת בגדים לבנים (אבל בזהירות!). בכל מקרה, כדאי לבדוק את התווית ולראות מה ההנחיות לכביסה כדי לשמור על הבגד.

לסיכום, במקום להתלבט לגבי כביסה בהרתחה – בואו למכבסה של מיסטר קוויק! צוות מקצועי ומיומן ממתין לכם שם כדי לספק לכם שירותי כביסה ברמה אחרת. בואו אלינו!

השארת תגובה